Bez kategorii

Home Staging – relacja z wykładu

Sama nazwa Home
Staging
jest coraz bardziej rozpoznawalna, głównie dzięki programom
telewizyjnym. Pojęcie Home staging to wolnym tłumaczeniu z angielskiego
„reżyseria domu, domowa inscenizacja”. Oznacza ono przygotowanie nieruchomości
do sprzedaży/ wynajmu poprzez drobne zabiegi dekoracyjne
(rozjaśnianie, ocieplanie
wnętrz). Celem ma być wywołanie odpowiednich emocji potencjalnego kupującego/
wynajmującego, aby zechciał on kupić/wynająć daną nieruchomość.
Siła home stagingu tkwi w niskim budżecie potrzebnym na
realizację zadania, a także stosunkowo krótkim czasie
jaki jest potrzebny na
wprowadzenie pożądanych zmian.
Badania na rynku amerykańskim wskazują niesamowitą
skuteczność w skróceniu czasu sprzedaży oraz zwiększeniu realnej wartości
nieruchomości jego zastosowaniu home stagingu. Oferowana cena zakupu rośnie
przeciętnie o 10%, a czas sprzedaży/ najmu skraca się o 40%.
Home staging to głównie proste zabiegi dekoracyjne, ale
także drobne remonty (typu malowanie), sprzątanie (niby banał, ale nadal
patrząc na niektóre oferty sprzedaży nieruchomości nie zawsze uwzględniany),
jednak zdecydowanie nie polega on na wymianie wszystkich mebli czy zrobieniu generalnego remontu, najczęściej „modyfikuje” się sprzęty i dodatki w niskim czy średnim pułapie cenowym (typu
zasłony, ręczniki, obrazki).
Home staging to także zmiana charakteru wnętrza z „do
mieszkania” na „do sprzedania”, który fachowo nazywa się
depersonalizacją czyli usunięciu na czas prezentowania nieruchomości, wszystkich
osobistych elementów wystroju wnętrza
(np. zdjęć, pamiątek, plakatów, nagród
itp.)
Cały zabieg ma celu stworzenie atrakcyjniejszej oferty w
oczach nabywców, tak aby kluczową rolę zaczynały odgrywać emocje, które
wpływają na pozytywne decyzje osób kupujących lub wynajmujących dany dom lub
mieszkanie.
Zobaczcie jak wyglądają zdjęcia nieruchomości przed i po
zabiegu (praca źródło MHM Professional Staging)

Więcej na temat home stagingu można było posłuchać na wykładzie
przeprowadzonym przeze mnie z okazji 10-lecia Domoteki. Powyżej krótka
fotorelacja (zdjęcia Domoteka).
Poniżej zobaczcie jak przygotowują nieruchomości do
sprzedaży szwedzka agencja nieruchomości – alvhem.com 

(czyli jak mieszkanie do remontu to osoby wprowadzają osoby atmosferę ciepła, pozytywne emocje mają także wywołać luksusowe przedmioty – jak butelka szampana Don Perignon czy torba Louis Vuitton, oczywiście rozjaśnianie wnętrz w skandynawskich aranżacjach to podstawa w ich aranżacji!)

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *