DOM,  Gadżety

Home Staging – relacja z wykładu

Sama nazwa Home Staging jest coraz bardziej rozpoznawalna, głównie dzięki programom telewizyjnym. Pojęcie Home staging to wolnym tłumaczeniu z angielskiego „reżyseria domu, domowa inscenizacja”. Oznacza ono przygotowanie nieruchomości do sprzedaży/ wynajmu poprzez drobne zabiegi dekoracyjne (rozjaśnianie, ocieplanie wnętrz). Celem ma być wywołanie odpowiednich emocji potencjalnego kupującego/
wynajmującego, aby zechciał on kupić/wynająć daną nieruchomość.
Siła home stagingu tkwi w niskim budżecie potrzebnym na realizację zadania, a także stosunkowo krótkim czasie jaki jest potrzebny na wprowadzenie pożądanych zmian.
Badania na rynku amerykańskim wskazują niesamowitą skuteczność w skróceniu czasu sprzedaży oraz zwiększeniu realnej wartości nieruchomości jego zastosowaniu home stagingu. Oferowana cena zakupu rośnie przeciętnie o 10%, a czas sprzedaży/ najmu skraca się o 40%.
Home staging to głównie proste zabiegi dekoracyjne, ale także drobne remonty (typu malowanie), sprzątanie (niby banał, ale nadal patrząc na niektóre oferty sprzedaży nieruchomości nie zawsze uwzględniany), jednak zdecydowanie nie polega on na wymianie wszystkich mebli czy zrobieniu generalnego remontu, najczęściej „modyfikuje” się sprzęty i dodatki w niskim czy średnim pułapie cenowym (typu zasłony, ręczniki, obrazki).
Home staging to także zmiana charakteru wnętrza z „do mieszkania” na „do sprzedania”, który fachowo nazywa się depersonalizacją czyli usunięciu na czas prezentowania nieruchomości, wszystkich osobistych elementów wystroju wnętrza (np. zdjęć, pamiątek, plakatów, nagród itp.)
Cały zabieg ma celu stworzenie atrakcyjniejszej oferty w oczach nabywców, tak aby kluczową rolę zaczynały odgrywać emocje, które wpływają na pozytywne decyzje osób kupujących lub wynajmujących dany dom lub mieszkanie.
Zobaczcie jak wyglądają zdjęcia nieruchomości przed i po zabiegu (praca źródło MHM Professional Staging)

Więcej na temat home stagingu można było posłuchać na wykładzie
przeprowadzonym przeze mnie z okazji 10-lecia Domoteki. Powyżej krótka fotorelacja (zdjęcia Domoteka).
Poniżej zobaczcie jak przygotowują nieruchomości do sprzedaży szwedzka agencja nieruchomości – alvhem.com (czyli jak mieszkanie do remontu to osoby wprowadzają osoby atmosferę ciepła, pozytywne emocje mają także wywołać luksusowe przedmioty – jak butelka szampana Don Perignon czy torba Louis Vuitton, oczywiście rozjaśnianie wnętrz w skandynawskich aranżacjach to podstawa w ich aranżacji!)

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *